REGULAMIN UDZIAŁU W WEBINARIUM
(„Regulamin”)
- 1. Definicje
- Ilekroć w niniejszym regulaminie występują poniżej zdefiniowane pojęcia, należy je rozumieć w sposób następujący:
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin
- Organizator lub FINA – Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, z siedzibą przy ul. Wałbrzyskiej 3/5, 02-739 w Warszawie, wpisana do rejestru instytucji kultury prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod numerem RIK 102/2017
- Uczestnik – osoba uczestnicząca w webinarium,
- Zarejestrowany Uczestnik – osoba uczestnicząca w webinarium, uprzednio zarejestrowana za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego
- Webinarium – internetowe seminarium o charakterze szkoleniowym realizowane przez Organizatora za pomocą serwisu mające na celu uzyskanie przez lub uzupełnienie wiedzy Uczestników;
- dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
- Celem webinarium jest podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie prowadzenia edukacji filmowej.
- 2. Zgłoszenie uczestnictwa
- Webinarium adresowane jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, edukatorów, animatorów kultury, zainteresowanych edukacją filmową. („Uczestnicy”).
- Aby wziąć udział w webinarium, należy prawidłowo wypełnić elektroniczny formularz zgłoszeniowy („Formularz”), który znajduje się na stronie filmotekaszkolna.pl.
- W webinarium można wziąć udział również bez rejestracji. Transmisja z webinarium będzie udostępniona na żywo na profilach facebook.com/FilmotekaSzkolna oraz . Udział w webinarium w takim trybie uniemożliwia jednak zadawanie pytań na czacie, otrzymanie materiałów opracowanych przez prowadzącego, a także imiennego zaświadczenia.
- 3. Warunki uczestnictwa
- Warunkiem pełnego uczestnictwa w Webinarium tj. z możliwością zadawania pytań, otrzymania materiałów dodatkowych opracowanych przez prowadzącego oraz imiennego zaświadczenia) jest poprawne wypełnienie Formularza, zaakceptowanie Regulaminu oraz uzyskanie potwierdzenia przyjęcia na Webinarium.
- Liczba miejsc w pokoju wirtualnym, w którym odbywa się webinarium, jest ograniczona do 100. Po osiągnięciu limitu nadal będzie możliwy udział w webinarium, w sposób wskazany w § 2 ust. 3
- Każdy Uczestnik potwierdza zapoznanie się z Regulaminem, jego akceptację i udziela wymaganych zgód, podpisując oświadczenie w brzmieniu określonym w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
- Akceptacja Regulaminu wraz z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia jest równoznaczna z zawarciem
z Organizatorem umowy na udział w Webinarium na warunkach określonych w Regulaminie. - Po prawidłowym wysłaniu zgłoszenia, Organizator prześle, na wskazany w formularzu rejestracyjnym adres-e-mail, bezpośredni link do spotkania. Link zostanie przesłany nie później niż 24 h przed rozpoczęciem webinarium.
- Udział w Webinarium jest bezpłatny.
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania z Webinarium, Uczestnicy powinni dysponować: urządzeniem mającym dostęp do sieci Internet (komputer, smartfon, tablet) wraz z zainstalowaną przeglądarką internetową.
- Do korzystania z plików elektronicznych przesyłanych przez prowadzącego Webinarium, potrzebne jest odpowiednie dodatkowe oprogramowanie. Pliki z materiałami dotyczącymi tematyki webinarium mogą mieć postać plików PDF, DOC, XLS, PPT.
- Platforma, na której odbywa się webinarium, jest dostępna bezpośrednio przez przeglądarkę internetową. Wystarczy wejść w link nadesłany przez Organizatora i dołączyć do wirtualnego pokoju. Zarejestrowani użytkownicy otrzymają bezpośredni link do wirtualnego pokoju dzień przed Webinarium.
- Organizator zaleca korzystanie z łącza internetowego o prędkości powyżej 10 Mbps.
- Uczestnik powinien posiadać urządzenie zdolne do odbioru dźwięku (na przykład głośniki lub możliwość podłączenia słuchawek), pozwalające zapoznać mu się z transmisją dźwięku.
- Podczas Webinarium nie ma możliwości kontaktu wizualnego z innymi Uczestnikami. Posiadanie kamery internetowej nie jest wymagane.
- Po zakończeniu webinarium, Zarejestrowany Uczestnik, w terminie do 3 dni roboczych po zakończeniu webinarium, otrzyma drogą elektroniczną imienne zaświadczenie.
- Uczestnicy po odbytym Webinarium, zobowiązani są do wypełnienia ankiety ewaluacyjnej dotyczącej Webinarium (jeżeli Organizator taką ankietę do wypełnienia przedstawi).
- Organizator ma prawo do skrócenia czasu trwania Webinarium bądź jego odwołania z ważnych powodów, tj.
w szczególności gdy będzie to spowodowane siłą wyższą lub koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa, zdrowia lub życia ludzi. - Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody lub niemożność korzystania z webinarium spowodowane:
- a) podaniem nieprawdziwych danych w procesie rejestracji, w tym wadliwego adresu poczty elektronicznej lub takiego adresu, do którego Organizator lub Uczestnik nie ma dostępu,
- b) niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem operacji rejestracji, jeśli spowodowane zostało to wadą teletransmisyjną, techniczną, awarią urządzeń lub przerwaniem połączenia, z przyczyn niezależnych od Usługodawcy,
- c) siłą wyższą, tj. zdarzeniem zewnętrznym, niezależnym od Usługodawcy, w szczególności takim jak: pożar, powódź, wojna, strajk, blokady dróg, działania władz państwowych, faktyczny lub domniemany atak terrorystyczny uniemożliwiający przeprowadzenie rejestracji i/lub webinarium.
- W razie naruszenia przez Uczestnika prawa lub Regulaminu, Organizator może wedle własnego wyboru: a) zablokować Usługobiorcy lub Uczestnikowi dostęp do webinarium; b) zablokować Usługobiorcy lub Uczestnikowi możliwość rejestracji na kolejne webinaria.
- 4. Dane osobowe
- Organizator informuje, że zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 2016 r., str. 1-88) („RODO”), administratorem danych osobowych Uczestników udostępnionych w ramach procedury rejestracyjnej i uczestnictwa w Webinarium jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA) z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wałbrzyskiej 3/5, NIP: 5213784838, REGON: 367467328 („Administrator”). - Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych („IOD”), z którym można kontaktować się pod adresem pocztowym siedziby Administratora oraz elektronicznie poprzez adres e-mail: iod@fina.gov.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
- Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych Uczestnika: imię i nazwisko, adres e-mail,
nr telefonu, dane w zakresie wizerunku, nazwa i adres szkoły. - Przetwarzanie ww. danych osobowych odbywa się w celu realizacji umowy cywilnoprawnej pomiędzy Organizatorem a Uczestnikiem polegającej na zorganizowaniu Webinarium przez FINA na warunkach określonych w Regulaminie (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO), realizacji prawnie usprawiedliwionego interesu Administratora, w postaci ewentualnego dochodzenia roszczeń przez Administratora wynikających z zawartej umowy cywilnoprawnej (art. 6 ust. 1 lit f) RODO) oraz jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit c) RODO). Opiekunowi lub Uczestnikowi przysługuje prawo do cofnięcia ww. zgody w dowolnym momencie, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody może nastąpić w formie pisemnej na adres Administratora wskazany w ust. 1 powyżej lub w formie mailowej na adres email: iod@fina.gov.pl.
- Jeżeli w związku z udziałem w Webinarium Uczestnik, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola pod Formularzem wyraził zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach promocyjnych – zgodnie z treścią i zakresem określonym podczas udzielania zgody, wówczas zastosowanie znajdują poniższe postanowienia:
- udzielenie zgody na cele promocyjne jest dobrowolne, nieudzielenie tej zgody nie uniemożliwia udziału
w Warsztatach - podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi udzielona przez Uczestnika zgoda (art. 6 ust. 1 lit a) RODO),
- zgoda może być w każdej chwili odwołana, z zastrzeżeniem, że dyspozycja nie będzie miała wpływu na działania, które podejmowane były w oparciu o wcześniej wyrażoną zgodę.
- dane osobowe udostępnione na podstawie udzielonej zgody na cele promocyjne będą przetwarzane przez okres do 5 lat, chyba że Uczestnik wyrazi sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych w celach promocyjnych lub wycofa udzieloną zgodę.
- Dane osobowe Uczestnika, który wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych wyłącznie dla potrzeb zawarcia umowy uczestnictwa w Warsztatach będą przechowywane przez okres trwania umowy cywilnoprawnej oraz do czasu upływu ewentualnych terminów przedawnienia roszczeń z ww. umowy oraz z zastrzeżeniem właściwych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Dane osobowe Uczestnika nie będą przekazywane do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowej
w rozumieniu RODO. - Administrator oświadcza, że odbiorcami danych osobowych Uczestnika mogą być w szczególności: podmioty przetwarzające je na zlecenie Administratora, w celu i zakresie związanym z realizacją umowy cywilnoprawnej, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umów zawartych z Administratorem i wyłącznie zgodnie
z poleceniami Administratora; (iii) podmioty upoważnione do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. - W oparciu o dane osobowe Uczestników, Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji,
w tym decyzji będących wynikiem profilowania w rozumieniu RODO. - W odniesieniu do przekazanych Administratorowi danych osobowych, Uczestnikowi przysługuje prawo do:
- dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia, przeniesienia lub ograniczenia ich przetwarzania,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie usprawiedliwiony interes Administratora,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Uczestnik uzna, że Administrator podczas przetwarzania danych osobowych naruszył przepisy RODO lub innych właściwych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
- Opiekun lub Uczestnik przyjmują do wiadomości, że podanie danych osobowych w zakresie określonym w ust. 3 jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy uczestnictwa
w Warsztatach. - Uczestnikom w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych, przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- 5. Reklamacje
- Uczestnik ma prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących korzystania z platformy drogą e-mailową na adres filmotekaszkolna@fina.gov.pl lub pisemnie, na adres: Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, ul. Wałbrzyska 3/5, 02-739 Warszawa, z dopiskiem Webinarium Filmoteki Szkolnej – reklamacja. Uczestnik ma prawo złożyć reklamację w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności objętych reklamacją.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać, co najmniej następujące dane: 1) oznaczenie Uczestnika
(w tym jego imię, nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail, a w przypadku podmiotów innych niż osoby fizyczne nazwę, adres pocztowy oraz dane osoby upoważnionej do załatwiania spraw związanych ze złożoną reklamacją); 2) opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji. - FINA rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. O ich rezultacie niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację na adres podany w Formularzu.
- Nie podlegają rozpatrzeniu reklamacje, które nie zawierają danych wymienionych w ust. 2 powyżej lub zostały wniesione po upływie terminu wskazanego w ust.1.
- 6. Postanowienia końcowe
- Zgłoszenie udziału w Warsztatach oraz wzięcie w nich udziału oznacza akceptację warunków Regulaminu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu Webinarium, a także do jego odwołania. Uczestnik zostanie poinformowany o ewentualnych zmianach co najmniej na 2 dni przed terminem planowanych Webinarium, chyba, że powodem odwołania Warsztatów są nieprzewidziane zdarzenia losowe.
- Regulamin dostępny jest w siedzibie FINA i na stronie internetowej wskazanej w ust.4
- Organizator zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian Regulaminu, jeżeli nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Webinarium. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie internetowej filmotekaszkolna.pl.
- Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące Webinarium, można uzyskać kontaktując się z FINA pod numerem wskazanym w §1 ust. 2 pkt. 2) Regulaminu.