WEBINARIA

Filmoteka Szkolna. Pokój nauczycielski – cykl bezpłatnych webinariów!

Zapraszamy do ogladania cyklu bezpłatnych webinariów skierowanych do nauczycieli, edukatorów, bibliotekarzy, wychowawców świetlic!

 

 

 

Jak zorganizować Szkolny Klub Filmowy? Krzysztof Kasprzyk

Jak zorganizować Szkolny Klub Filmowy? Od czego zacząć? Jakie filmy oglądać? O czym pamiętać? Jak to zrobić w sytuacji edukacji zdalnej? Zachęcamy do obejrzenia nagrania z webinarium, które 4 listopada 2020 r. poprowadził Krzysztof Kasprzyk – nauczyciel dyplomowany, członek grupy Superbelfrzy RP, założyciel DKF KaFe In-nI w Rudzie Śląskiej.

 

 

 

Metody pracy z filmem na lekcji: uczeń jako reżyser i projektant | Dariusz Martynowicz

Zachęcamy do obejrzenia zapisu webinarium, które 2 grudnia 2020 r. poprowadził Dariusz Martynowicz – nauczyciel języka polskiego w Małopolskiej Szkole Gościnności w Myślenicach. Członek grupy SUPERBELFRZY RP. Fascynat twórczych lekcji i nowoczesnych technologii w nauczaniu. Trener edukacyjny. Microsoft Educator Expert w roku szkolnym 2019/20 i 2020/21. W 2020 roku wyróżniony przez kapitułę Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Jego zainteresowania skupiają się przede wszystkim na: sketchnotingu w edukacji, ICT w nauczaniu, pracy metodą projektu oraz edukacji medialnej i filmowej.

 

 

 

Filmowy projekt edukacyjny | Izabela Wyppich

Zachęcamy do obejrzenia zapisu webinarium, które 13 stycznia 2021 roku poprowadziła Izabela Wyppich Izabela Wyppich – nauczycielka historii oraz historii sztuki w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Rudzie Śląskiej, tutorka, entuzjastka technologii i nowoczesnych metod nauczania w edukacji. Autorka scenariuszy edukacyjnych, autorskich programów nauczania i warsztatów szkoleniowych. Współorganizatorka Dyskusyjnego Klubu Filmowego „KaFe In-ni” w Rudzie Śląskiej od lat zaangażowana w edukację artystyczną, filmową, medialną i globalną. Członkini grupy SuperBelfrzy RP.

 

Filmowo-literackie inspiracje na lekcjach języka polskiego

Zachęcamy do obejrzenia zapisu webinarium „Filmowo-literackie inspiracje na lekcjach języka polskiego”, które 4 marca 2021 roku poprowadziły Katarzyna Włodkowska oraz Izabella Bartol. Omawiane fragmenty, dostępne w całości w Filmotece Szkolnej (ew. Ninatece):
• „Męska sprawa”, reż. Sławomir Fabicki (2001) 

• „Orfeusz i Eurydyka”, reż. Edward Sturlis (1961)
• „Cyrk”, reż. Włodzimierz Haupe (1956)
• „Rękopis znaleziony w Saragossie”, reż. Wojciech Jerzy Has (1964)
• „Siedem kobiet w różnym wieku”, reż. Krzysztof Kieślowski (1978)
• „Pora umierać”, reż. Dorota Kędzierzawska (2007)
• „Inny Świat”, reż. Dorota Kędzierzawska (2015) 

Prezentacja do webinarium: https://view.genial.ly/6034cbd5b27640…

 

Edukacja filmowa w bibliotece szkolnej

Zachęcamy do obejrzenia zapisu webinarium „Edukacja filmowa w bibliotece szkolnej”, które 7 kwietnia 2021 roku poprowadziła Kinga Dolatowska – Liderka Filmoteki Szkolnej w województwie zachodniopomorskim, bibliotekarka w Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Połczynie-Zdroju, laureatka nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii edukacja młodego widza. Jak w szkolnej bibliotece prowadzić edukację, która rozwija wrażliwość społeczną i kulturową, a także rozbudza kreatywność? Dlaczego bibliotekarz powinien podążać za potrzebami i zainteresowaniami młodych ludzi? Skąd czerpać inspiracje na spotkania z czytelnikami? I jakie miejsce w tym ma film oraz otwarte zasoby FINA? Na te pytania odpowiemy podczas szkolenia kierowanego do bibliotekarzy, wychowawców i pedagogów, prowadzonego w myśl zasady „podziel się pomysłem”.

Opracowania filmów, których fragmenty omówiono:
• „Hydrozagadka”, reż. Andrzej Kondratiuk (1971)
• „Rejs”, reż. Marek Piwowski (1970)
• „Jestem zły”, reż. Grzegorz Pacek (2000):
• „Szkoła podstawowa”, reż. Tomasz Zygadło (1971)

 

 

Film w edukacji wczesnoszkolnej

Zachęcamy do obejrzenia zapisu webinarium „Film w edukacji wczesnoszkolnej”, które 5 maj 2021 roku poprowadziła Aleksandra Szyller – dr nauk społecznych w dziedzinie pedagogiki, terapeuta, nauczyciel mianowany edukacji wczesnoszkolnej, wieloletnia wykładowczyni, autorka książek, artykułów naukowych, scenariuszy lekcji i materiałów dydaktycznych. Jak wykorzystać film w edukacji wczesnoszkolnej? Od czego zacząć? Z jakich narzędzi skorzystać, również w trybie nauczania zdalnego? W jaki sposób urozmaicić zajęcia z wykorzystaniem filmów, przy użyciu uniwersalnych gier i zabaw? Gdzie szukać opracowań metodycznych? Jak pracować z zasobami Filmoteki Szkolnej skierowanymi do uczniów edukacji wczesnoszkolnej? Które metody aktywizujące najlepiej sprawdzają się przy pracy z filmem?

 

 

Historia na ekranie – jak wykorzystać film w nauczaniu historii| Inga Leśniewska-Orlicka

Jaką rolę pełni film w edukacji oraz czy wykorzystanie filmu na lekcjach historii wymaga znajomości języka filmu? Zachęcamy do obejrzenia nagrania z webinarium, które 7 grudnia 2021 r. poprowadziła Inga Leśniewska-Orlicka, nauczycielka historii w liceum i technikum, prowadząca Międzyszkolny Dyskusyjny Klub Filmowy, najstarszy wrocławski DKF, działający przy Centrum Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży we Wrocławiu. Na przykładzie poszczególnych zagadnień omówione zostały cele informacyjne i ilustracyjne wykorzystania filmu jako pomocy dydaktycznej. Prowadząca przedstawiła różnice między filmem historycznym a filmem z epoki oraz między filmami fabularnymi, dokumentalnymi, reportażami i reportażami telewizyjnymi.