Konkurs dla młodzieży na plakat filmowy
Do wygrania atrakcyjne nagrody – udział w wernisażu i wejście do świata filmu!
Wymagania wiekowe: 12-19
Tematyka konkursu: plakat do dowolnego filmu z lat 2013-2024
Termin naboru: 10.10.2024
Technika: dowolna
Format:
– zgłoszenie online: JPG lub PNG
– zgłoszenie w formie fizycznej pracę konkursową można przynieść do filii Biblioteki Miejskiej w Łodzi
Tak jak każdy seans potrzebuje widzów, tak każdy film potrzebuje plakatu – piszą organizatorzy konkursu Point-Of-View. Pytanie: Jaki plakat spełni swoje zadanie? Od czego zacząć?
Można go wymyślić od podstaw czerpiąc inspiracje z historii kina, można obserwować najnowsze trendy, stosować nowe narzędzia i media. Istnieją jednak pewne kryteria, które definiują dobry plakat, plakat poza funkcją estetyczną musi być czytelnym komunikatem. „Nie bądź zbyt zafascynowany wyglądem. Pamiętaj, że to, co robisz, musi działać” — organizatorzy konkursu przypominają cytat Davida Carsona, znanego amerykańskiego grafika. Przede wszystkim warto, by uczniowie zastanowili się, co w wybranym przez nich filmie jest najważniejsze, jaki jest jego motyw przewodni, co może przykuć uwagę widzów i zachęcić innych do pójścia do kina. W konkursie Point-Of-View – jak sama nazwa wskazuje – najważniejszy jest punkt widzenia osoby tworzącej, świeże spojrzenie na film i zaprojektowanie wyjątkowego plakatu.
Polecamy także wykład prof. Krzysztofa Kornackiego: “Plakat filmowy jako forma promocji i sztuki”
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie Point-Of-View
oraz śledzenia wydarzeń towarzyszących 15. edycji Festiwalu Kamera Akcja